اپیزود اول‌:

سال‌های سال است که دولت و بخش خصوصی از یک تکنیک قدیمی برای گران‌کردن کالاها و خدمات مختلف استفاده می‌کنند. این تکنیک این‌گونه است که اگر به هر دلیل قرار شود کالا یا خدماتی گران شود، ابتدا به‌طور خزنده موجودی آن کالا در بازار کاهش یافته یا مثلا درگاه اینترنتی که آن خدمات را ارایه می‌دهد با مشکل دسترسی مواجه می‌شود. روشن است که چند روز بعد در میان مردم حرف و سخنی مبنی بر کمبود فلان کالا یا ارایه نشدن فلان خدمات درمی‌گیرد و آرام آرام مراجعه برای خرید آن کالا افزایش یافته و سوالاتی مطرح می‌شود. سپس بخش خصوصی تولیدکننده آن کالا، دولت و اصناف اخبار متعدد اما ضد و نقیضی درباره علت کمبود آن کالا ارایه می‌دهند و متاسفانه در این بخش برخی رسانه‌ها هم خواسته یا ناخواسته با این جریانات همراه شده و به ایجاد یک »جو کمک می‌کنند. عاملان این جو همزمان با ایجاد فضای خاکستری درباره موجودی و قیمت آن کالا، ورودی کالا به بازار را هم کاهش می‌دهند و لذا عطش خرید در مردم ایجاد شده و با کاهش موجودی سونامی افزایش قیمت شدید آن آغاز می‌شود.

ادامه مطلب

انتخابات‌ 98‌ مهم‌تر‌ از‌ گذشته

آیا‌ شاهدخروج‌کامل‌ اروپا‌ از برجام‌خواهیم‌بود؟

دلایل‌ عدم‌ رویارویی‌ واشنگتن‌ با تهران

کالا ,ایجاد ,مردم ,خدمات ,بخش ,ارایه ,است که ,آن کالا ,آن کالا، ,شده و ,کالا یا

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روایت های یک ماه پیشونی تکنیک جدید و جذاب یادگیری انگلیسی بافیلم دکل ابوذر ... کافی نت تعمیر جک پارکینگ غرب تهران :: 09121062739 دکتر مهرداد حسین زاده بختوری | متخصص جراحی مغز و اعصاب ایزو Sherlock Holmes فروشگاه فایل کارخانه "قابلمه" گرانیت پاراب